Hoe je een persoonlijk plan maakt voor je klant

3a

De klant in kaart

Wat leer je?

Deze module leert je hoe je de klant in kaart brengt. Met een WHY­gesprek breng je zijn plannen en dromen naar boven. Je krijgt helder waar hij elke morgen fluitend voor opstaat. Je wakkert zijn passie aan en helpt hem om zo veel mogelijk plezier te maken, te genieten en te groeien. Kortom: om succes­ vol te zijn. Na afloop van de coaching heeft hij zijn doelen helder, compleet met een tijdlijn en persoon­ lijk actieplan.

Vragen waarmee je de klant aan het denken zet zijn: Wat zijn je kernwaarden en die van je bedrijf? Hoe zijn die verbonden met elkaar? Wat is jouw definitie van succes? Hoe realiseer en bewaak je een goede werk­privébalans?

Je laat de klant ook nadenken over zijn toekomst. Heeft hij zijn pensioen goed geregeld? Heeft hij al nagedacht over zijn opvolging of verkoop van de onderneming? Kortom: je adviseert hem proactief rond het thema ‘geld, genieten en succes’.

Wat levert het je op?

  • Blije klanten die nóg meer succes hebben. Het persoonlijk plan dat je voor ze maakt, geeft ze een heldere richting. Zo maken ze hun dromen waar en zijn ze echt van betekenis.
  • Je legt een stevige basis voor langere trajecten: de uitgebreide actielijst vraagt om een vervolg.
  • Je weet de kern van de ondernemer te raken en haalt zijn passie naar boven. Die bevlogenheid maakt ook jouw werk leuker.
Wat heb ik veel inzichten gekregen! Ook leverde de training mij mildheid naar mezelf op: ik mag plezier hebben en ervan genieten. Ik ga er nog even voor zitten om het plan concreter te maken.
Jennefer Boskeljon
Werk Slimmer Niet Harder - Professional Organizing & Coaching
Het heeft mij veel opgeleverd. Waar ik een paar jaar geleden ben gestart, krijgt nu echt meer vorm Het heeft mij prachtige inzichten gebracht over mijzelf. Helderheid over mijn talenten en kernkwaliteiten.
Maarten Gillich
Coach

Fijn dat je er bij bent! Reserveer je plek

Meld je aan en reserveer je plek

Hoe goed is je veerkracht? Doe de test.

Vraag hier de test aan.