3a
De klant in kaart
Wat leer je?
Deze module leert je hoe je de klant in kaart brengt. Met een WHYgesprek breng je zijn plannen en dromen naar boven. Je krijgt helder waar hij elke morgen fluitend voor opstaat. Je wakkert zijn passie aan en helpt hem om zo veel mogelijk plezier te maken, te genieten en te groeien. Kortom: om succes vol te zijn. Na afloop van de coaching heeft hij zijn doelen helder, compleet met een tijdlijn en persoon lijk actieplan.
Vragen waarmee je de klant aan het denken zet zijn: Wat zijn je kernwaarden en die van je bedrijf? Hoe zijn die verbonden met elkaar? Wat is jouw definitie van succes? Hoe realiseer en bewaak je een goede werkprivébalans?
Je laat de klant ook nadenken over zijn toekomst. Heeft hij zijn pensioen goed geregeld? Heeft hij al nagedacht over zijn opvolging of verkoop van de onderneming? Kortom: je adviseert hem proactief rond het thema ‘geld, genieten en succes’.
Wat levert het je op?
- Blije klanten die nóg meer succes hebben. Het persoonlijk plan dat je voor ze maakt, geeft ze een heldere richting. Zo maken ze hun dromen waar en zijn ze echt van betekenis.
- Je legt een stevige basis voor langere trajecten: de uitgebreide actielijst vraagt om een vervolg.
- Je weet de kern van de ondernemer te raken en haalt zijn passie naar boven. Die bevlogenheid maakt ook jouw werk leuker.